Just In

Employees asked to resign as Record TV shuts down operations

Record TV Uganda a subsdiary of Record TV International, a Portugueses owned free-to-air channel has shut down operations in Uganda.

The Daily Express has learnt from inside sources close at the Kira Road -based television, that the Christian based TV station will officially close business in Uganda by 31st March, 2021 and as a result, all employees have been asked to resign in good faith and find custody elsewhere.

According to the source, the shutdown is attributed to the outbreak of COVID-19 which hit the station hard and couldn’t cope up with the economic demands in the country.

“It (decision to close) must have been due to Covid-19. Also, the costs were getting out of hand,” a source told dailyexpress.co.ug.

However, according to the station’s managing director, Mr. Ezekiel Motsoeneng says the TV will pay all journalists and other workers before closing down at the end of the month.

Record TV, one of the first television stations in the country, started operations on January 29, 2006.

ALSO READ:   Uganda Airlines CEO Bamuturaki has no academic transcript, lost UCE result slip

Known for entertainment, politics to religion, the station’s programming is dominated by soap operas.

Record TV isn’t the only media house hit by the Covid-19 post impact, this week, Nation Media Group, a parent of Daily Monitor and NTV Uganda this week announced that over 40 of its staff will be laid off as the company strives to reorganize its business.

Uganda Radio Network (URN), an independent news website aggregator also revealed earlier this week that several of its staff will loose as a result to reduced funders to their activities ever since the gov’t resolved to shut down the Democratic Governance Facility (DGF), one of its top funders.

Do you have a story or an opinion to share? Email us on: dailyexpressug@gmail.com Or join the Daily Express WhatsApp Group or Telegram Channel for the latest updates.

Comments
To Top
Translate »